söndag 16 maj 2010

I min stickkorg

Ligger det en hel drös med ofärdiga alster. Jag ska försöka ha som mål att göra klart några av dem snart. Har nog några till i en annan låda, ska leta fram dom oxå.

Korgen där alla mina projekt bor.

En sjal av garnet från Dublin. Allt som är kvar är att virka kanten. Jag tror att jag tycker att den blev lite för färgglad för mig så jag tror att Alva ska få den.

Några slags mönstrade provlappar. Jag hade en stor vision, men kom bara så här långt. Ska se om jag får ändan ur och fullföljer hela tanken.

Och en till.

En babyhalsduk, rätt trist egentligen, bara rätstickning fram och tillbaka fram och tillbaka. Har insett att det måste hända något hela tiden för att jag ska behålla intresset. Men jag kanske helt enkelt bara får bita i det sura äpplet o köra på så att den blir klar.

En virkad snuttefilt. Här var det inte inspirationen som tog slut utan garnet. Får åka och köpa lite mer och göra den klar. Den var tänkt till Fanny, men med tanke på att hon precis fyllt ett så är hon kanske inte i behov av någon snuttefilt längre. Jag får helt enkelt göra den klar så nästa baby som korsar mina vägar kan få den.

Nalle Puhmössan som jag inte blev riktigt nöjd med. Kanske helt enkelt får bli "gör om gör rätt", gillar konceptet ändå en mössa med öron. Himla "dulligt"
Annat som jag har för mig just nu är lite dockkläder. I helgen ska jag åka bort med mamma, systrar och systerdöttrar. Hoppas dom har med sig sina dockor så kan jag nog sticka ihop lite till dem på plats. Annars får jag väl ta mått på dockorna och sticka utifrån det. Det är så svårt att "höfta" storlekarna.
Dockan Maria som Fanny fick var en skrattdocka så jag har fått rapporter om att hon skrattar hysteriskt trotts att hon ofta dunsar i marken med huvudet före. Det är ett hårt liv att vara dockan Maria, tur i alla fall att hon har snygga stickade kläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar