söndag 20 juni 2010

Söndagsäventyr

Imorse vaknade vi med en tom agenda, detta brukar ofta resultera i att jag är rastlös och hoppar upp och ner i sängen och frågar "vad ska vi göra idag?? vad ska vi göra idag?? ska vi åka på utflykt?? snälla kan vi åka på utflykt?!"

Micke har lärt sig att då är det bäst att hitta på något så är jag lung och fin sen. Färden bar ut till Ekerö och Äppelfabriken, ett litet gårdscafé med egen produktion av diverse äppelprodukter. Så himla mysigt var det!! Vi hade lite otur för det började regna precis när vi kom dit, men å andra sidan gjorde det absolut ingenting för då fick vi sitta i ett supermysigt växthus och fika istället.

En katt kom och hälsade på oss, Micke som egentligen inte är så förtjust i katter fick honom eller henne i knät.

Vi åt världens godaste äppelpaj med kokos. Mmm...

Utsikten från växthuset. Jag var redo att lägga ner konsultkarriären, slå till på ett hus på landet och starta gårdscafé. Micke lovade att vi ska åka dit i ett regnigt och blåsigt november så kanske jag ångrar mig. Vi kom fram till att arbetsuppdelningen skulle vara
Mia: Odla och baka
Micke: Klappa katten
Ibland får jag oxå ryck och vill ha katt, Mickes svar är alltid blankt NEJ, men idag sa han "ja det skulle vara den här i så fall" Vilket radarpar va?!

Efter fikat vilade jag lite i en hängmatta, jag hade nog kunnat stanna där hela dagen... Vi köpte med oss rabarber och hallon marmelad som det är i princip omöjligt att sluta äta på.
På vägen tillbaka så vinkade jag till Kungen och tackade för ett trevligt kalajs igår!

1 kommentar: