söndag 11 juli 2010

sommaren - so far

Bloggupdaterinen är lite dålig så här års, man har helt enkelt för mkt för sig och virkningen hinns inte med. Virkning känns lite mer som nåt man gör när det är lite kyligt ute och man kryper upp i soffan där man kan mysa och virka.

Sommaren hittils varit en hel massa fotboll och lite resor. Jag började med att åka till Malta för att hälsa på Lars och jobba. Men även lite ledigt där nere.


Jag provade på att åka parakite och fick i och med det se St Juliens från ovan. (tips från coachen: skicka inte era barn dit på språkresa)

Vi åkte till Mdina - den tysta staden - och fikade på hög höjd. Fick besök av en otroligt orädd fågel.

Vägen som jag gick från jobbet (man kan ha det sämre :)) Det var så kul att hälsa på Lars och hänga lite längre, vi ses ju inte så ofta numera i och med att han bor där nere så det var verkligen en otroligt bra möjlighet för mig att min kund ville att jag skulle åka dit.

Blommande blomma utanför Lars dörr, otroligt fin och den växte för varje dag, det är lite mer fördelaktigt klimat där för att få saker att växa.

Sen åkte jag hem och vände för att styra om kosan mot Lycksele och Bjurträsk. Mamma och Torbjörn gifte sig i Lycksele igår i en superfin gammal kyrka precis vid ume älv. Kalajset gick av stapeln på Hotell Lappland som även det låg precis vid ume älven. En helt fantastisk kväll som avslutades i (nästan) soljus vid midnatt på hotellets terass ovanför vattnet, det var så fint så fint!
Jag och systrarna hade våra fina brudtärneklänningar och fick flera gånger under kvällen höra "åååh en prinsessklänning" från diverse barn som oxå bodde på hotellet.

1 kommentar:

  1. Yeah, var jättekul att få besök av världens bästa Mia =)

    SvaraRadera