lördag 11 september 2010

Pyssel från förr

Jag hittade den här hemma i mitt lilla syskrin (det jag fick från mormor när jag fyllde 8 år) Jag har antagligen fått den här grejen vid samma tillfälle eller runt den tiden. Det tog ett tag innan jag kom på hur man använde den, men sen fick jag till det, och som ni ser i slutet börjar det komma ett stickat snöre ur botten på dockan.


Jag vet inte vad den heter, men jag blev lite sugen på att prova på quickknit som finns på panduro, tekniken bör ju vara densamma fast man har fler maskor än bara fyra stycken som jag har på min gubbe. Den är fin i alla fall. Det är så kul att hitta sånt här för jag kommer ihåg när jag fick den och att jag tyckte det var så himla kul. Snart kan jag kanske börja lära Alva sticka och då kan ju en sån här vara bra att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar