tisdag 5 oktober 2010

Tovad julkalender

När jag var liten så fick jag en paketkalender vid jul, det var så otroligt spännande att få ett paket varje dag ända fram till jul. Så jag bestämde mig för att sticka en kalender. Varje ruta fungerar som en "paketruta" och jag ska sy på ringar som man sen hänger paketen i. Ni kanske funderar på varför det är 25 rutor, och det beror inte enbart på att jag är otroligt dålig på huvudräkning utan är faktiskt ett strategiskt beslut. Jag minns alltid att det var så trist dagen efter julafton när alla paketen var slut, så jag körde på en internationell modell och la även till en ruta 25 på min kalender. För att kalendern skulle bli lite stabil så bestämde jag mig för att tova den.

Så här såg den ut innan:

Så här ser den ut efter att den tovats:

1 kommentar:

  1. Tur att du gjort en egen eftersom du aldrig fick nån av mamma..:)

    SvaraRadera