måndag 20 december 2010

Laddar för julen på helt fel sätt...

Jag är hemma sjuk. Så himla tråkigt. Men i vanlig ordning var jag på väg till jobbet imorse, tycker det är så himla jobbigt att vara hemma. Känns som att man är helt isolerad och att dagarna bara flyter iväg. Så tack Micke för att du övertalade mig att stanna hemma! För jag mår inte bra idag heller.
Har varit förkyld i en månad typ och haft feber av och till men i lördags fick jag hög feber och gick till vårdcentralen. Så nu äter jag penicilin och håller alla tummar att jag ska bli bättre snart. Jag vill bara vara frisk!

Men när man ligger i soffan hela dagarna så är det en sak man kan göra i alla fall. Sticka... I London stod Sara och suktade efter ett par vantar, jag tyckte det var dags att vidare och sa "äh dom där kan jag sticka".

Jag blev riktigt nöjd! Stickade helt utan mönster och med bara min egen hand som modell. Så Sara, nu får vi gå ut på garnjakt så stickar jag ett par till dig med!

Nackdelen med att vara sjuk är att jag inte orkar göra något av det som jag verkligen vill göra. Igår köpte vi gran och jag orkar inte ens klä den. Ska försöka ge mig på ljusslingan i alla fall för då kan jag hänga på lite i taget.
Men vilken gran jag fått! Eller som Matilda sa: en riktig disneygran!

1 kommentar: