fredag 21 januari 2011

Prylar prylar prylar

Micke och jag, vi gillar prylar, men prylar av helt olika karaktär. Micke gillar tekniska saker och jag tycker det dyker upp nya grejer varenda vecka.

Men jag är inte mycket bättre själv trotts att jag gillar prylar av en helt annan karaktär. Garner, stickor, pysselprylar i massor. Han brukar titta konfunderat på mig och säga "behöver man verkligen så många stickpinnar?"

Men som läget är nu så ska jag ju bli pojkmoster och mitt garnbestånd består mestadels av garner i rosa nyanser. Ett väldigt bra incitament för att få köpa mer garn. Jag köpte ett rosamönstrat garn på tradera innan jul och jag gillade det så mycket så jag slog till på två blå nystan (samma mönstring), två gröna, ett turkost och ett till rosa (det kan ju ta slut!)



Jag håller just nu på att sticka lite babykoftor oxå och då behövs ju knappar, även dessa från tradera. Först blev det en hel del rosa och pluttinuttigt av ren vana men så slängde jag även in blå elefantknappar och blåtåg knappar. Man kan inte säga annat än att jag tar det här med mosterskap på ett väldigt stort ansvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar