måndag 18 juni 2012

Nya projekt

Har haft lite syprojekt på idéstadiet ett tag. Fick inspiration härifrån om ett lapptäcke av hexagoner. Vi var på bröllop för ett par helger sen och i beskrivningen av mig stod det om tjejen med egen pysselhörna hemma. Och det stämmer ju det bästa med det är att jag inte ens behöver ta fram symaskinen för den var redan framme. Däremot tillkom ju såklart en del klippande och måttande som alltid vad gäller lapptäcken.

Som vanligt så improviserade jag fram en liten demo. Jag tyckte det blev bra så det här är helt klart ett projekt jag tänker fortsätta med, skönt att ha ett nytt projekt som man kan ta tag i lite då och då. Det är så skönt att få sy, meditativt för mig men Micke tyckte att det var lite irriterande med ljudet mitt i fotbollen. TACKATACKATACKA illustrerade han innan han stängde dörren till pysselrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar